Köpvillkor
1. Om företaget
www.sinful.se ägs och administreras av MCompany ApS. Organisationsnummer: DK32887848
1.1 Adress
Mcompany ApS Genvägen 1 231 62 Trelleborg Sverige Tel: 0410 - 880 213
Alla produktpriser som visas på Sinful.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms och avgifter, men inte frakt. Alla priser är dagspriser.
När du handlar hos Sinful.se ingår du avtal på svenska.
2. Betalning
Sinful accepterar betalning med: - Betalkort: VISA, Mastercard och Maestro - Klarna faktura och delbetalning - Swish - PayPal
Vid kortbetalning så reserveras pengarna på ditt konto vid köptillfället, men dras först när dina varor skickas ut från vårt lager.
Vi använder säkerhetslösningen 3D-secure.
Om du betalar via PayPal eller Swish har du inte möjlighet att gå till banken och göra indvändingar mot din betalning.
När du handlar och betalar via vår hemsida, sparar vi enbart de upplysningar som behövs för att kunna leverera din beställning. Vi kan inte lämna ut din kortinformation, dra beloppet flera gånger, eller liknande.
Vi använder cookies bl.a. för att ge dig en bättre köpupplevelse, och vi är ansvariga för att dina upplysningar är säkra. Läs mer om hur vi använder cookies här.
2.1 Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här.
Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av det totala utnyttjade kreditbeloppet, eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. Mer information om Klarna Konto, inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation, finner du här.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.
3. Förbud mot köp för återförsäljning
Sinful.se vänder sig bara till konsumenter. Därför kan endast konsumenter göra inköp på www.sinful.se. När du genomför ett köp bekräftar du härmed att du inte köper varorna som näringsidkare eller i syfte att sälja dem vidare.
Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning om vi på Sinful.se bedömer att det handlar om köp av näringsidkare eller köp i syfte att sälja varorna vidare. Detta ger inte kunden rätt att ställa krav mot, eller begära ersättning från, Sinful.
4. Åldersgräns
Du ska vara myndig för att handla hos Sinful.se. Personer under 18 år är minderåriga och därmed omyndiga. När du genomför ett köp på hemsidan bekräftar du härmed att du är minst 18 år gammal.
5. Ångerrätt
Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt på varor som köpts på nätet enligt lagen. Dessutom erbjuder vi en extra returpolicy på upp till 365 dagar, med vissa begränsningar, så att du har ännu mer flexibilitet med dina köp.
Om du har köpt flera varor i en beställning kan du välja att ångra köpet av några eller alla varor. Vi kommer inte att återbetala leveranskostnaderna i händelse av delvis avbokning.
Ångerfristen löper från den dag då du eller en annan person som du har valt att ta emot varorna (men inte transportören) tar varorna i fysisk besittning. Om du har beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du tar emot den sista varan.
Om tidsfristen löper ut på en allmän helgdag, lördag, konstitutionsdag, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till följande arbetsdag.
5.1 Konsumentens lagstadgade 14 dagars ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar på nätet. Därför har du 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan kontakta kundtjänst genom att till exempel skicka ett e-postmeddelande till service@sinful.dk eller använda standardformuläret för ångerrätt, som du hittar längst ner i villkoren.
Ångerfristen löper ut 14 dagar från den dag du tog emot din vara.
5.2 Med 365 dagars begränsad returpolicy
Hos Sinful har du möjlighet att returnera ditt köp i upp till 365 dagar. En begränsad returrätt gäller. Det innebär att du kan returnera en vara och att produkten måste vara av samma kvalitet, kvantitet och skick som när du fick den. Detta innebär att livsmedel, smörjmedel, batterier etc. måste returneras oöppnade före utgångsdatumet.
Dessutom måste varan och förpackningen returneras i samma skick som när du fick den. Du måste inkludera originalförpackningen i oskadat skick.
5.3 Ingen ångerrätt på följande punkter
- Förseglade varor som inte är lämpliga för retur av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen har brutits efter leverans, inklusive men inte begränsat till intima föremål. Av hygieniska skäl upphör därför retur- och ångerrätten på intimprodukter när produktens förpackning öppnas. Varor vars ursprungliga syfte inte är intimt bruk är du därför välkommen att packa upp om du kan returnera dem i samma skick och mängd som när du fick dem.
- Varor med utgångsdatum ingår inte i vår 365-dagars begränsade returpolicy. Det innebär att livsmedel, våtvaror, batterier och andra varor med utgångsdatum inte kan returneras efter konsumentens lagstadgade 14 dagars ångerrätt.
5.4 Varornas skick
Du måste returnera varan i originalförpackningen. Förpackningen till oförseglade varor måste öppnas men inte förstöras. Om förpackningen saknas eller är skadad kan det utgöra en värdeminskning som du är ansvarig för.
Du bör också se till att varan är ordentligt förpackad när du returnerar den. Du står för risken för paketet/varorna tills vi tar emot dem. Spara därför postkvittot och eventuellt spårningsnummer.
5.4.1 Varornas skick vid användning av den lagstadgade ångerrätten
Om varan har tappat i värde, och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar, kan du bara få tillbaka en del av köpesumman. Som en allmän regel kan du undersöka och prova produkten på samma sätt som du kan och kan i en butik. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
5.4.2 Varans skick när du skickar tillbaka den enligt 365 dagars returpolicy
Om varan har öppnats eller provats utöver vad som är nödvändigt för att fastställa arten, egenskaperna och hur den fungerar, anser vi att den är använd, vilket innebär att när du returnerar köpet får du bara tillbaka en del eller inget av köpesumman, beroende på varans kommersiella värde. Du är till exempel välkommen att prova underkläder om produkten kan returneras i samma skick och förpackning som när den mottogs.
5.5 Återbetalning av pengarna vid utnyttjande av ångerrätten och begränsad 365-dagars returrätt
När du ändrar dig kommer vi att återbetala alla betalningar som mottagits från dig, inklusive eventuella leveranskostnader. Detta gäller dock inte för merkostnader när du har valt en leveransform som är dyrare än den billigaste leveransformen som vi erbjuder.
Om du har köpt flera varor i en beställning och bara ångrar en del av ditt köp, återbetalar vi inte leveranskostnaderna.
Vi kommer att återbetala beloppet utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi har mottagit ditt meddelande om ångerrätt. Vi kan dock hålla inne beloppet tills vi har fått tillbaka varorna eller tills du har lämnat in dokumentation om att varorna har returnerats. Vi rekommenderar att du skaffar ett kvitto på leveransen av paketet, eftersom detta fungerar som bevis på din retur.
Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. I vilket fall som helst kommer du inte att ådra dig några avgifter till följd av återbetalningen.
Om du vägrar att ta emot ditt paket eller inte hämtar ut ditt paket i den valda paketbutiken antar vi att du har ångrat ditt köp. Vi kommer att dra av returkostnaderna i samband med en återbetalning av ditt beställningsbelopp. Returkostnaden är 35 DKK. Om du inte vill ha detta är du välkommen att hämta ditt paket och returnera det på egen hand.
5.6 Hur man ångrar
Du ändrar dig genom att ge kundtjänst ett tydligt meddelande om att du ångrar dig. Du kan använda lagens standardformulär för återkallelse, som anges i slutet av dessa villkor under paragraf 10, men det är inte obligatoriskt. Du kan också kontakta kundtjänst:
Service@sinful.dk
Telefon: 70 77 70 70
Vi anser att det är en ånger av köpet om vi inte har hört från dig och du vägrar att ta emot varan eller inte hämtar ut den i den valda paketbutiken. Vi kommer att dra av returkostnaden (45 SEK) i samband med återbetalningen av ditt beställningsbelopp.
Ångerfristen är uppfylld om du skickar ditt meddelande om att du ångrar köpet innan ångerfristen har löpt ut.
Om du är osäker på hur du ska utnyttja ångerrätten är du välkommen att ta reda på mer om vår FAQ om returer, eller kontakta kundtjänst: Mail: service@sinful.dk Telefon: 70 77 70 70.
6. Reklamation
Sinful erbjuder dig 3 års reklamationsrätt i enlighet med Konsumentköplagen. Gäller omfattande brister som konstateras vid normal användning av produkten. Det innebär att du antingen kan få din vara reparerad, utbytt, eller få ett prisavdrag, beroende på den aktuella situationen.
Reklamationsrätten täcker inte fel, skador och slitage som direkt eller indirekt har uppstått på grund av oaktsamhet, felaktig användning, bristande underhåll, våld eller oauktoriserat ingrepp.
Reklamation rörande fel och brister ska meddelas till Sinful inom rimlig tid, efter att felet eller bristen har uppdagats eller borde ha uppdagats. Vänligen kontakta kundtjänst, och bifoga eventuella bilder, videor eller annan dokumentation som påvisar felet eller bristen. Vi återkommer sedan med instruktioner.
Om du upptäcker att produkten och produktförpackningen har skadats under transporten ska du snarast möjligt kontakta vår kundtjänst, så att vi kan hjälpa dig returnera och ersätta varan.
Om du upptäcker fel/brister på en vara, ska du reklamera varan till oss senast 2 år efter att du mottog den. Det är viktigt att du snarast möjligt, och senast 2 månader efter att du upptäckt felet/bristen, informerar oss om att du vill reklamera varan.
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Vid fel, brister eller ev. utebliven leverans ber vi dig kontakta oss:
Mail: service@sinful.se Telefon: 0410 - 880 213 Adress: Mcompany ApS, Genvägen 1, 231 62 Trelleborg, Sverige.
Observera att Sinful inte accepterar paket skickade med postförskott eller efterkrav.
Vid en reklamation har du som utgångspunkt rätt att få din köpta vara ersatt med en motsvarande produkt.
7. Leverans
Sinful levererar varor med PostNord eller DHL. Leverans sker till mottagaren så fort som möjligt efter beställning. Korrekt leverans förutsätter dock att PostNord och DHL upprätthåller sin del av leveransavtalet. Om det uppstår förseningar hos PostNord eller DHL, kommer motsvarande försening att uppstå i leveransen till dig som slutkund. PostNords kvalitetsmål för leveranssäkerhet är minst 99% för postpaket. Tänk dock på att denna procentsats är genomsnittlig och kan täcka stora lokala och tidsbegränsade variationer.
Om leveransen är mycket försenad (flera dagar) eller uteblir helt, skickar Sinful naturligtvis ut en ny leverans utan extra kostnad.
Alla leveranser skickas med PostNord eller DHL, och frakten kostar från 35 kr. Beställer du för över 700 kr är frakten till DHL Serviceombud gratis. Fraktpriset bestäms utifrån vikten på de varor du har beställt, samt vart du vill att paketet ska skickas, och kan ses i kassan när du slutför din beställning. På varor som väger 20 kg eller mer tillkommer en fraktavgift på 449 kr. Leveranstiden är den förväntade leveranstid som PostNord och DHL har uppgett.
Tänk på att du som kund alltid har rätt att häva ett köp och få pengarna tillbaka, om det uppstår dröjsmål med leveransen. Enligt Konsumentköplagen ska dina varor levereras senast 30 dagar efter att du beställt dem, om inget annat har avtalats. Det gäller både beställningar i fysiska butiker och på nätet. Om du vill häva köper på grund av dröjsmål, har du rätt att få dina pengar tillbaka inom 14 dagar.
Det kan uppstår förseningar med din leverans på grund av exempelvis tullhantering. Sinful ansvarar inte för denna typ av förseningar och kan inte hållas ansvariga för dem.
OBS! Om postombudet/service pointen du valt inte har plats till ditt paket, kommer det levereras till ett postombud eller en service point i närheten istället.
8. Produktrecensioner
När du skriver en kundrecension av en produkt på Sinfuls hemsida, samtycker du till att Sinful får kopiera, radera, modifiera, publicera och översätta innehållet i produktrecensionen. Du ger oss tillstånd att använda texten i våra webbutiker, inklusive andra domäner än den du skrev din kundrecension i. Du godkänner samtidigt att vi kan anpassa recensionen och använda den i marknadsföring via övriga försäljningskanaler.
Recensionen ska skrivas på svenska och i ett lättförståeligt språk utan svärord, stötande formuleringar eller liknande. Du bör inte kopiera din recension från andra kunder eller andra webbplatser. Du ska inte skriva HTML-taggar eller lägga in länkar i din recension.
När du skickar in din kundrecension har du möjlighet att skriva ditt fulla namn, enbart ditt förnamn eller ett smeknamn i ”namnfältet”. Du kan således skriva en helt anonym recension. Mailadressen ska vara den du använda i samband med att du köpte produkten på Sinful.se. Din mailadress kommer aldrig att visas i samband med din recension.
Vi förbehåller oss rätten att radera kundrecensioner som inte lever upp till ovanstående.
9. Sekretesspolicy
Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.
10. Klagomål och upprättelse
Klagomål över en vara eller en tjänst köpt hos oss, kan anmälas till ARN - Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, arn@arn.se. Du kan läsa mer på deras hemsida: https://www.arn.se/
Du kan även lämna in ditt klagomål till Europeiska kommissionen, och på så vis få hjälp med tvistlösning online. Det är en bra väg att gå när du handlar med företag i andra EU-länder. Du lämnar in ditt klagomål här: http://ec.europa.eu/odr
När du lämnar in ett klagomål ska du ange vår e-postadress service@sinful.se.
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Köpvillkoren uppdaterades senast 13.08.2021
Standardblankett för ångerrätt
(Denna blankett ska bara fyllas i och returneras tillsammans med produkten om ångerrätten åberopas)
Till: Mcompany ApS Genvägen 1 231 62 Trelleborg
Jag meddelar härmed att jag vill åberopa ångerrätten för det köp jag ingått angående följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________
Beställt den: _______________________________ Mottaget den: _______________________________
Konsumentens namn: ____________________________________________________________________
Konsumentens adress: ___________________________________________________________________
Konsumentens underskrift: _________________________________________ Datum: _________________
PriceRunner Köpgaranti
Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något går snett. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.
För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom en timme registrera dig gratis på deras hemsida. Bli medlem på PriceRunner idag.
För att Köpgarantin ska gälla så måste beställningen vara addresserad till dig personligen. Du är berättigad ersättning om något går fel med ditt köp såsom att varan är defekt, en enskild vara saknas vid leverans, varan är felaktig eller leverans uteblir.
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader utgår ingen ersättning.
På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta villkor som gäller.